Skip to main content

sharing to the world

 

husnaidris89  

This is the post from my Instagram account on 3 April 2017 at HUKM after I've done my surgery. Hehe. Wrote this sambil menangis for more than 1 hour. WHY?? In the next post, I'll update. InsyaAllah. so let's read what's on my mind on 3 April.

Warning. Ini post panjang. 😂
.
Part one 😆
.
Alhamdulillah the surgery this morning went well. I hope after this everything is okay. InsyaAllah. Huhu 😭
.
Xde siapa nk disalahkan, everything is my mistake. So, learn izni. Learn. 😊
.
October 2014 lagi sebulan nak bernikah. I need to prepare for my master viva. End up, I have to submit the final thesis early in December (one-month correction) sounds great kan. All of these sudden stress and annoying procedure delay the final submission process finally.. Haha.. I've surrendered, I've warded. Two weeks before tarikh nikah.. Hectic sungguh. After warded, sempat lg balik jb. Siapkan mana patut, balik kl, nikah, ahad sanding then isnin balik jb untuk siapkan binding process. Sampai dkt pejabat fke. 'nape x cakap nk kawen.. Ni dah dapat tangguh da' i was like 😴😴 takpe lah.. Dah siap da thesisnya.
.
You know. If you admit to the hospital, 6 months later baru okay. Means I need to take medicine for solid 6 months. Tapi sebab rasa nk ada anak 😑 January 2015 aku sah mengandung.
.
Here comes the pain that I have to bear for almost 2 years and 3 months... Sah je pregnant, stop all medicine. Effect baby. Badan aku x boleh tolerate. Bengkak sana sini. Paling best dekat jari macam dlm gambar. Alhamdulillah, my pregnancy process was fun. No morning sickness. No other difficulties until labor day.
.
Sampai 5 bulan breastfeed hana. Doc cakap. Please izni, stop breastfeeding. Memudaratkan awak je. Aku jawab. Its okay. Aku boleh tahan. Just give me 6 months, exclusive breastfeeding. 😂 

.

Part two 😆
.
Pergi hospital sana sini nak betulkan jari yang macam hape ni. Last2 after several tests and months. Doc cakap.
Izni,jari awk dah x boleh lurus. I was like 😭😭😭😭 it cannot be.. Come on doc.. Aku nangis2 dekat ubai. Tuhan je tahu apa aku rasa. Subhanallah.
Menyesal pregnant? Yes, absolutely at that time.
.
Its okay. Dugaan tu untuk aku. Aku kuat.
.
The things yang aku nk story dekat sini.
1) semua orang sakit dalam dunia ni. Tak yah la biar benda tu down your entire life. Happy je la.

2) tak payah sibuk-sibuk nak tanya orang 'bila nak ada anak?' 'anak kedua bila lagi' 'hana nak adik la..' aku balik rumah menangis dengan ubai. Just stop it, please. Aku belum cukup kuat mental nak harung semua benda ni. Nak suruh pregnant lagi. Aku rasa aku takut. Bukan aku taknak, bukan aku tolak rezeki Allah tapi badan aku belum cukup bersedia.

Solan macam ni.. Bukan dekat aku je maksud aku dekat sesiapa pun. Tak payah tanya kalau ko tak rapat pun dengan empunya badan.

3) semua orang ada benda sensitive yang dia rasa dia tak nak dan tak hingin pun nak cerita dekat orang. Biar je la. Sampai masa, dia cerita la kalau dia nak cerita.
.
Terima kasih dekat family mak abah along balong, my in laws 😆😆. Kawan-kawan. Terima kasih. Doakan aku. Support aku.

Tq encik suami. Teman malam tadi tapi pagi ni g keje 😢 tak teman. Haha. Xpela, aku yg suruh dia g keje.

Doakan orang yang sakit. Tadi tengok, baby nak kena operate 😭 hancur luluh hati aku. Ape la sakit baby tu. Ade pakcik, tengkorak kepala dah berjahit penuh. Subhanallah. Sakit kita ni sikit je, orang lain lagi la. Beringat sikit. Enjoy your life. 🙂😄🙂

Comments

Popular posts from this blog

My Very First Young Living Story

Bismillahirahmanirrahim It all starts with the Premium Starter Kit from Young Living that I bought in June 2020. Haha. Sebenarnya dah lama usha nak beli diffuser/humidifier. Tak tahu apa-apa pun tentang essential oil. I know nothing about the oils. I just love the machine, ,where you can see the mist. Asap kepuk-kepuk. Seronok. Itu je yang aku tahu. Pencarian mencari diffuser/humidifier ni bermula setahun sebelum aku beli Young Living lagi. Hahaha 😂 Aku tak tahu diffuser apa, humidifier apa, beza diorang ape, yang aku tahu hanyalah aku nak benda tu. Memang lama jugak google ni, survey. Barang mahal weh. Ada nampak dekat shopee yang murah tapi aku memang tak tahulah hati tu Allah dorong untuk tengok yang mahal sikit. Dah survey punya survey, owh. Baru tahu Young Living ni part of MLM company. So, aku kena cari introducer la senang cerita dia. Aku pun nampak kawan-kawan aku jual dekat Facebook. Tapi masih lagi berkira-kira nak beli ke tak. Bulan berganti bulan berganti bulan. Tetiba, sa

the new me

Assalamualaikum.  Setelah sekian lamanya diriku menyepi. Kali ini kembali unutk meneruskan misi bagi memeriahkan blog yang dah lama bersarang. Haha. ^^, I'm back for good, insyaAllah. I'll tell, share, write up about my journey as a wife, as a daughter, as a patient, as a student, and my life in this world once again.  Just click the 'X' button if you don't like to read my story okay. Not necessary to read my blog if you don't like it.  So, let me introduce myself. picture taken by senigrafi do follow  https://instagram.com/senigrafi/ my name is Husna Idris. happy to announce that I'm a wife to my husband very-very soon to be a mother. daughter to my parents. daughter-in-law to my parents-in-law. I'm an arthritis patient. also known as psoriasis arthritis (I'll update my story later). I'm a Ph.D. student, in UTM Skudai, Malaysia. so, good to know you, dear reader.  have a nice day okay.  if you

passion

سْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ   kali ini. saya nak berkongsi cerita tentang passion . Bahasa malaysia, maksudnya semangat. Terpanggil untuk menulis karangan yang tak seberapa ini sebab saya masih lagi seorang pelajar, yang masih mahu meneruskan sesi pembelajaran, daripada kecil-taska/tadika sehingga besar. Kenapa? Mengapa? adakah permulaan kita belajar kerana kita minat ?? siapa jawab macam ni, memang saya kagum. sebab daripada kita kecil lagi, mak bapak kita sebenarnya dah hantar kita ke sekolah tanpa kerelaan hati kita. kita terpaksa ke sekolah sebab mak bapka kita nak pergi kerja, cari duit untuk meneruskan kelangsungan hidup. Alhamdulillah, dah besar pun kita, boleh membaca, boleh melayari internet, boleh membaca blog saya. hehe. daripada kita tak suka ke sekolah pada mulanya, kita terpaksa. akhirnya perasaan tersebut berubah menjadi minat. siapa yang boleh mengubah minat kita? tentulah diri sendiri. cikgu, kawan, keluarga -bagi saya...semua itu hanyalah sampingan s